Magyarországon az online divat üzletek forgalma 14 százalékkal nőhet idén a hagyományos üzletekkel szemben, és a tavalyi 171 milliárd forintos forgalom 2023-ra a 267 milliárd forintot is elérheti egy kutatás szerint.
A Glami felmérése szerint a webshopok forgalma az idén a járvány ellenére is tovább fog nőni a hagyományos üzletekkel szemben.
A megkérdezettek fele már többet költ divatcikkek vásárlására az interneten, mint hagyományos üzletekben, a vásárlók 19 százaléka ugyanannyit költ online, mint offline.
A kutatás alapján a fogyasztók az internetes áruházakat elsősorban azért választják a hagyományos boltokkal szemben, mert a keresett termékeket gyakran alacsonyabb áron tudják megvásárolni. Sokan azért is részesítik előnyben az online vásárlást, mert nincs idejük elmenni a fizikai üzletbe (15 százalék szerint), de a fertőzésveszély és a kötelező maszkviselés is visszatartó erő lehet az üzletekbe való ellátogatás szempontjából, 8 százalékuk mondta ezt.
via hvg.hu